Informacje na temat projektu z zakresu CSR
Tytuł: „Wdrożenie strategii CSR czynnikiem sukcesu firmy CK Frost Sp. z o.o.”
Okres realizacji: 01.07.2014-28.02.2015
Cel główny: zwiększenie potencjału konkurencyjnego CK Frost Sp. z o.o. poprzez wdrożenie strategii CSR w firmie uwzględniając środowisko naturalne, relacje z personelem przedsiębiorstwa i zaangażowanie społeczne.
Cele szczegółowe:
- Poznanie potrzeb i oczekiwań kluczowych interesariuszy przedsiębiorstwa.
- Zmniejszenie wpływu działań przedsiębiorstwa na środowisko poprzez opracowanie w firmie nowej koncepcji gospodarki wodno-ściekowej oraz przez zakup środka trwałego do oczyszczalni ścieków poprzemysłowych (filtra taśmowego).
- Zbudowanie długofalowego dialogu z interesariuszami wewnętrznymi poprzez wprowadzenie trwałych zmian w procesach zachodzących w przedsiębiorstwie.
- Budowanie trwałych relacji z lokalnymi dostawcami surowców i zwiększenie efektywności systemu dostaw, pod względem planowania i dwustronnego komunikowania potrzeb i oczekiwań.
- Zintensyfikowanie kanałów komunikacji przedsiębiorstwa z jego interesariuszami.
Projekt obejmuje:
- Analizę potrzeb i oczekiwań pracowników, dostawców oraz innych interesariuszy przedsiębiorstwa (III kw. 2014 roku).
- Opracowanie nowej koncepcji gospodarki wodno-ściekowej oraz zakup nowego środka trwałego do oczyszczalni ścieków poprzemysłowych (III kw. 2014 roku).
- Zbadanie procesów zachodzących w przedsiębiorstwie, w tym określenie problemów w nich zachodzących (III kw. 2014 roku).
- Wypracowanie zasad współpracy z lokalnymi dostawcami owoców i warzyw (IV kw. 2014 roku).
- Wypracowanie zasad współpracy i komunikacji wewnątrz przedsiębiorstwa oraz poprawa procesów zachodzących w przedsiębiorstwie przy współpracy z pracownikami przedsiębiorstwa (IV kw. 2014 roku oraz I kw. 2015 roku).
Oczekiwane efekty:
- Firma zwiększy swoją wiedzę na temat potrzeb i oczekiwań jej kluczowych interesariuszy, a dzięki temu będzie mogła lepiej komunikować się z interesariuszami, lepiej budować z nimi dialog, a przez to zwiększać zaufanie do siebie.
- Firma otrzyma raport z audytu, który oceni obecny stan gospodarki wodno-ściekowej. Firma będzie posiadać nową koncepcję gospodarki wodno-ściekowej.
- Firma chce zwiększyć zaangażowanie pracowników, ich udział w procesach zarządzania oraz polepszyć komunikację z nimi. Firma chciałaby, aby pracownicy poczuli większą odpowiedzialność za wykonywane obowiązki i utożsamiali się z przedsiębiorstwem.
- Firma zwiększy efektywność zarządzania łańcuchem dostaw dzięki odpowiednim narzędziom dwustronnej komunikacji z dostawcami owoców i warzyw. Firma będzie mogła efektywnie współpracować z tą grupą interesariuszy.
Projekt jest zrealizowany w ramach konkursu „Zwiększanie konkurencyjności regionów poprzez CSR”, który jest współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.